Komentarze: 0
WASZYNGTON - Gdy na komputerze glitch Federalna Administracja Lotnictwa
centrum spowodowały znaczące opóźnienia linia lotnicza w tym tygodniu,
służył jako przypomnienie, że lot amerykańskiego systemu czeka na
remont modernizacji. Ale pojawia się również w FAA zarządzania jej
istniejących technologii udaje się do norm w innych ważnych sektorów.
grykomp
Za pomocą komputerowych praktyk, które mogłyby zostać uznane za słabe
karty kredytowej lub sieci operatorów elektrowni, na przykład, FAA było
narażone na problem spowodował, kiedy nowe oprogramowanie zostało
załadowane na środku Atlanta, że rozprowadza planów lotu.
Ponieważ FAA opiera się na zaledwie dwa systemy, jeden w Atlancie i
jeden w Salt Lake City, aby obsłużyć, że chore na cały naród, wszystkie
usterki oprogramowania, ale zatonął systemu wtorek. W Salt Lake centrum
pozostał i służył jako kopię zapasową, ale stał się przeciążony
informacjami pochodzącymi z linii lotniczych. Ponad 600 loty były
opóźnione z Atlanta aż do Bostonie i Chicago.
Awaria w tym samym centrum Atlanta spowodował poważne opóźnienia w całym wschodnim wybrzeżu w czerwcu 2007.
Takie podziały często można zapobiec wystarczające zwolnieniem, lub
wystarczająco różnych komputerach i kanały komunikacji do obsługi tej
samej pracy w nagłych przypadkach.
Redundancja jest tak
istotne dla elektrowni i Wodociągi, że może zostać ukarany grzywną
setki tysięcy dolarów dziennie, jeżeli są one znaleźć niedostatecznie
przygotowane - i 1 milion dolarów dziennie, jeżeli są one uznane za
zaniedbanie willfully.
"W przemysłu i pracy, jeśli masz coś
krytycznego, ogólnie budować więcej zwolnień," powiedział Jason Larsen,
bezpieczeństwa naukowca z doradztwa IOActive Inc którzy wcześniej
spędził pięć lat w Idaho National Laboratory zbadaniu zakładów
elektrycznych systemów kontroli. "Jeśli to (FAA przerwy) stało się w
elektrowni, będę się do nich mówi otwarcie ich sprawdzenie i
spodziewają się zostać ukarany grzywną."
FAA rzeczniczka
Tammy Jones podkreślił, że tego typu problemy "nie dzieje w skali
masowej lub regularnie, i zauważyć, że FAA obsługuje 50000 do 60000
walk dziennie. A latający na amerykańskie linie lotnicze nigdy nie było
bezpieczniejsze.
"System działa", powiedział. "Jesteśmy pewni co ludzie wychodzą z jednego miejsca do innego."
Bazyli Barimo, wiceprezes ds. operacji i bezpieczeństwa dla Air
Transport Association of America, stowarzyszenia handlowe, które
reprezentuje naród największych przewoźników, mówi Podstawowym
problemem jest to, że FAA wciąż opiera się na przestarzałej
technologii, w tym radar oparty na systemie kontroli mających na w
1940s i'50s. Barimo jest optymistyczny, że FAA's NextGen program
modernizacji - 15 dolarów mld plus upgrade do nawigacji satelitarnej
opartej na technologii, która będzie miała prawie 20 lat, aby ukończyć
- przyczyni się do bardziej efektywnego wykorzystania przestrzeni
powietrznej narodu i bezpiecznie umożliwić więcej samolotów na niebie.
W centrum Atlanta, że widział w tym tygodniu nie, krajowych przestrzeni
powietrznych Data Interchange sieci komputerowych została własność i
eksploatowane przez FAA Od 1980 r., po holenderski firma, która
opracowała go zlikwidowała działalność. W sieci jest ulepszony, i
będzie miał znacznie więcej pamięci, przetwarza dane znacznie szybciej
i jest bardziej stabilny i odporny na uszkodzenia. "
"Powinniśmy zobaczyć znaczących ulepszeń do końca września ... które
powinny zapobiec typu problem mieliśmy we wtorek", powiedziała
rzeczniczka FAA Laura Brown. Agencja jest również rozważa dodanie
trzeciej kopii zapasowej witryny dla tego i innych systemów w
Technology Center w New Jersey, ale ostateczne decyzje nie zostały
dokonane, ona dodaje.
Jednakże, Doug Church, rzecznik
National Air Traffic Controllers Association - unii, która została
zablokowana w umowie sporu z FAA od 2006 r. - twierdzi, że agencja nie
chciał skupić się na przyszłości technologii do zniweczyła jego brak
należytej staranności w utrzymaniu swoich obecnych systemów.
Nie tylko Kościół cytować agencji brak "bezpieczeństwa netto zwolnień,
ale także wskazał na jej" ustalić na nie "polityka czekając na coś do
przerwy przed rozwiązania problemu.
Rzeczywiście, w grudniu,
agencja zwolniony jego komputer utrzymania personelu z konieczności
wykonywania niektórych świadectw okresowych kontroli wymaganych przez
rząd podręczniki dla wyposażenia technicznego. W FAA powiedział, że
będzie wyeliminowanie niepotrzebnych certyfikaty, które historycznie
miało niewielki lub żaden wpływ na całkowitą wydajność systemu i
bezpieczeństwa. A w 2006 r. sprawozdanie z rządem Accountability Office
musiał znaleźć poparcie dla idei w niektórych przypadkach.
Ale komputerowych ekspertów twierdzi, że często doradza firmom prywatnym, że podejście do odrzucenia.
"To wspólne, widać go w zbyt detalicznej - to całe" nie może, naprawić
go, jeśli nie jest on złamał "rzeczą", powiedział Marek Williams,
dyrektor jednostki VeriSign Inc ocenia, że bezpieczeństwo detalistów
płatności systemów. "To niedobrze, bo to bardzo reaktywne, i to
zazwyczaj wiatry na kalkulacji kosztów jest więcej. Jeśli poprawka na
nie, zazwyczaj kosztuje więcej."
Oczywiście, istnieje różnica
między prywatnymi spółki przerwy, że opóźnienia Twoje zamówienie DVD, a
jeden na administrowanie linie lotnicze agencja ruchu. A takich zdarzeń
miało miejsce na FAA wiele razy.
Komunikacja między centrum
kontroli ruchu lotniczego w Memphis, tenn, który kieruje płaszczyzn
przechodzących przez promieniu 250 mil od miasta, i nieznany liczba
samolotów zostały zakłócone w tym miesiącu, kiedy samochód uderzył
narzędzia słup, severing jeden fiber-optic kabel. We wrześniu ubiegłego
roku, tym samym stracił wszystkie swoje centrum komunikacji i
niektórych kontrolerów ruchu lotniczego musiała korzystać ze swoich
telefonów komórkowych osobowych do trasy samolotów z siedmiu państw. W
FAA oskarżył, że przerwy w sprawie wystąpienia poważnej awarii AT &
T Inc linii telefonicznej.
W maju, FAA, że system kwestii
wstępnej ogłoszeń pilotów o pasie startowym, wyposażenia i
bezpieczeństwa zeszła na temat dni, kiedy awarii serwera kopii
zapasowych i eksploatowane zbyt wolno, aby były skuteczne. W bazie
danych nie było w stanie wydać aktualizacje lub nowe ogłoszenia,
pilotów, ale w dalszym ciągu otrzymywać odpowiednie informacje od
lokalnych kontrolerów ruchu lotniczego i przez zastępcę.
Po
tygodniu przerwy, Paul Proctor, analityk Gartner Inc skoncentrowane na
bezpieczeństwo i zgodność regulacyjnych dla dużych korporacji,
powiedział, okazało się, że FAA nie wdrożyć plan lotu komputerów z
niemal tyle zwolnień w dużych przedsiębiorstw mają na ogół w systemach
decydujące znaczenie dla ich działalności.
"Musimy zrobić
dobrą analizę na temat tego, czy jest to do zaakceptowania ryzyka,"
powiedział Proctor. "Jedną z rzeczy, rząd jest zakładów na to, że jeśli
istnieje ... awarii, nie jest to kwestia bezpieczeństwa."
Sid
McGuirk, profesor i koordynator tego programu zarządzania ruchem
lotniczym w Embry-Riddle Aeronautical University w Daytona Beach, Fla,
uważa, że biorąc pod uwagę realia budżetu stoi FAA, agencja utrzymuje
właściwą równowagę. To utrzymuje system działa sprawnie, bez narażania
bezpieczeństwa, powiedział McGuirk, byłego kontrolera ruchu lotniczego
i FAA menedżera do 35 lat.
"Od czasu do czasu, mamy zamiar
mieć glitch, ale jest to tradeoff", powiedział. "Czy mi się podoba, aby
zobaczyć więcej nowoczesnych urządzeń w systemie? Jasne. Lecz wiekszosc
ludzi nie chce widzieć swoich podatków trzykrotnie, aby zapłacić za
nową technologię co dwa lata."