Nowe IE blokuje reklamy
Komentarze: 1
SEATTLE - W następnej wersji programu Microsoft Corp 's przeglądarka
internetowa ułatwia ludziom korzystać z Internetu bez pozostawienia
śladu.
Firmy, które sprzedają reklamy online - w
tym Microsoft - mogą elektronicznie zebrać ciekawostki na temat
Internautów "nawyki, a następnie wykorzystać te informacje pomogą
podjąć decyzję, jakiego rodzaju reklamy, aby pokazać. Jednak w
najnowszym "beta" testów wersję Microsoft Internet Explorer zbliżające
8, która została udostępniona Środa, tryb zwany InPrivateBrowsing
pozwala użytkownikom surfować bez listę witryn, które można znaleźć się
w ich komputerach.
Program obejmuje również inne footprints,
w tym tymczasowych plików internetowych i plików cookie, że małe pliki
danych w sieci Web umieścić na użytkowników komputerów w celu śledzenia
ich działalności.
Zarówno Internet Explorer 7 firmy Microsoft
aktualnej przeglądarki, a Mozilla Firefox 3 wydała niedawno, już
pozwolić użytkownikom na blokowanie plików cookie. W górę dwóch
przeglądarek również użytkownicy mogą usuwać prywatne informacje, takie
jak pliki tymczasowe i przeglądania historii po fakcie. Jednak nie mogą
one wyłączyć, że zbiór w całości.
W wersji beta wprowadza
również dodatkowe InPrivateBlocking tryb, który może blokować stronę
trzecią z treści znajdujących się w witrynach sieci Web. Na przykład,
witryna wiadomości mogą przeprowadzać notowania z jednego
przedsiębiorstwa i informacji o pogodzie z innym. Firmy, które
przewidują takie treści może być również gromadzenie i udostępnianie
informacji na temat tego, co użytkownicy robią w Internecie. Jednak
użytkownicy którzy kolei na InPrivateBlocking nie będą widzieć, że
treść lub być narażeni na takie zbieranie danych bez ich zgody.
InPrivateBlocking może również zachować niektóre rodzaje reklam - w tym
te serwowane przez Microsoft własnej platformy reklamowej, którego
sukces jest uważane za kluczowe dla przyszłości twórcy oprogramowania.
JJ Richards, ogólne menedżer w dział reklamy firmy Microsoft,
zareagował na oświadczenie, że konsumenci rozumieją, że oni uzyskać
bezpłatne treści i usług w zamian za reklamę, lecz chcą
"przejrzystości, zaufania i kontroli w odniesieniu do miejsc ich
wizyty".
"Jeśli IE8 pomaga podnieść świadomość tej wartości wymiany, że to krok w dobrym kierunku", powiedział.
Użytkownicy surfingu z InPrivateBlocking może dokonać się na listę
firm, które starają się wyświetlić lub gromadzenia danych. Użytkownik
może również kliknąć link, aby przeczytać więcej i decyduje w każdym
przypadku, czy zezwolić na niektórych z nich, aby przejść dalej.
"Dzisiaj jako użytkownik, nie mamy kontroli nad widoczności lub w jaki
sposób te informacje są dzielone i zapisywane," powiedział James Pratt,
menedżerem produktu w IE8. "Ja nie poddane Microsoft jako arbiter, co
powinno i nie powinno być śledzone."
InPrivateBlocking nie
jest czysto ad-blocker przez projektowanie, wydawców, ale wciąż
obawiają się, powiedział Mike Zaneis, wiceprezes ds. polityki
publicznej dla Internet Advertising Bureau, co stanowi WWW wydawcy.
Jeśli InPrivateBlocking zostały powszechnie przyjęte przez IE8
użytkowników, małych witryn, które opierają się niemal wyłącznie na
zewnątrz przedsiębiorstwa, aby mogły służyć reklamy nie przetrwa,
mówił. Internet reklamy gospodarki nie po crash-blokowanie reklam typu
plug-in dla Firefoksa się, ale Zaneis powiedział, że może mieć więcej
do czynienia z przeglądarki Firefox, o wiele mniejszy udział w rynku.
(Firefox jest wyzwaniem dla IE wzrosła, jednak; przeglądarki jest
używany przez więcej niż 10 procent Internautów.)
Jeśli IE8
blokuje programy, które śledzić ile razy dana reklama jest postrzegana
- obliczenia, że pozwala określić płatności dla reklamodawców i
wydawców - że może również obniżyć rynku reklamy w sieci, Zaneis
zauważyć.
"Będziemy czekać i zobaczyć, co wygląda na rynku,"
powiedział. "Myślę, że (Microsoft) zdaje sobie sprawę, wszyscy sobie
sprawę, że jest to wersja beta, i to, czy zmienić, zanim będzie
sfinalizowane."
W starszej wersji beta IE8 prezentowali wiele
dzwonki i gwizdki, dzięki którym łatwiejsze przeglądanie sieci Web. Od
tamtej pory firma Microsoft powiedział, że również lepsze pasku adresu
zdolności do rysunku, użytkowników sieci Web przeznaczone miejsca, w
jakim typem.
Poprawiony pole wyszukiwania przewiduje także
więcej treści sugerowane obok wyników. Na przykład, Amazon.com
wyszukiwania dla muzyki albumu, wpisane w pasku narzędzi przeglądarki,
wypełnia menu z tytułów, ceny i miniatury okładki.
Firma
Microsoft nie powiedzieć kiedy planuje wydać ostateczną wersję
przeglądarki najnowszym, ale powiedział tej drugiej wersji beta jest
gotowa do średniej użytkowników do wypróbowania.
Dodaj komentarz